torsdag 2 oktober 2008

Kärlekens färg

Idag när jag hämtade dottern på dagis hade hon hårbotten full med rött glitter. De hade pratat om kärlekens färg i femårsgruppen och tydligen hade fröken hällt glitter i kärlekens färg över dem. Jag fick med mig 4 barn istället för bara 2 idag. Dottern tog med sig två kompisar hem. Vilket otroligt socialt behov (och vilken energi!) barnen har. De går (jobbar) en hel dag på dagis och sedan vill de fortsätta leka trots det. Själv vill man bara ta det lugnt efter en dag på jobbet...

Idag har jag varit på profylaxkurs och det var otroligt inspirerande. Tusan, vad inspirerade vi blir nu när vi dels går akupunkturutbildning och dels lär oss profylax. Sticka, andas och slappna av...

Jag ska snart ut och åka hoj med en arbetskamrat och hennes karl. Det var jättelängesedan jag åkte så det känns riktigt roligt och lite pirrigt. Jag har ju inte kört med dem nån gång heller. Det är hennes karl som är min privata handledare. Jag har ju tagit paus från körskolan till i vår då jag ska ta nya tag.

En vecka kvar till 30.....

Inga kommentarer: