onsdag 15 februari 2012

Träning

Ikväll var jag och tränade på SATS, ett step-pass blev det. Det var en dryg månad sedan jag körde där sist, men som alltid känner jag att jag borde ta mig dit och träna oftare. Det är svårt att hinna med för det är jobb, träningar för L, möten och så måste man ju handla mat ibland också. Då är det lättare att hinna med att träna hemma istället. I alla fall var det ett bra pass och jag hoppas att jag ska kunna träna där lite oftare, men det är inget löfte! Sedan är hemmaträning inte alls dumt, känner att jag har fått bättre bålstyrka tack vare plankan och att träna med kettlebell. Men vissa övningar med kettlebell vågar jag mig inte på utan ordentlig genomgång med instruktör. Får vara tacksam över att jag har styrketränat mycket tidigare för jag har grundtekniken i alla fall.

Yoga har jag också tränat idag förstås, dag 8 i utmaningen. Det är så skönt att köra 20-30 minuter yoga varje dag så det vill jag inte sluta med då utmaningen är över. Jag får antingen börja om på utmaningen eller kanske får jag ladda hem några pass som podcast eller så.

Inga kommentarer: