tisdag 28 februari 2012

Here we go!

Idag har jag försökt att fortsätta rensningen av källaren, men jag har fortsatt svårt att slänga grejer. Min vän Å tipsade om vakuumpåsar till förvaring av kläder och dylikt så M var förbi Biltema igår och köpte några stycken. Så idag har jag fyllt dem och det känns nästan lite magiskt när man sätter dammsugarmunstycket mot ventilen och börjar suga ur luften. Vilken skillnad det blir, kläderna tar inte alls samma plats. Så nu behöver jag inte göra mig av med allt... Jag har faktiskt kastat en del och bestämt mig för att sälja en del, men på det stora hela är det verkligen inte någon stor procent.

Har varit ledig måndag och tisdag och det har varit så underbart väder. Känns verkligen att man behöver ljuset för att må bra. Fast den här vintern har varit lindrig jämfört med de två tidigare vintrarna som vi har haft. I och för sig är väl vintern inte riktigt slut än...

Idag var det den näst sista dagen i yogautmaningen. Men som sagt, jag kommer försöka att fortsätta att köra yoga så gott som varje dag i alla fall. Jag antar att det inte kommer att bli riktigt samma sak när man inte får de där mejlen som påminner en. Snart får jag sätta igång med löpträningen inför årets Tjejmil också, måste ju försöka att slå förra årets tid. I år behöver jag ju kanske inte skada foten (eller någon annan kroppsdel för den delen).

1 kommentar:

Idun sa...

Visst är de bra. Man blir helt lycklig.
Kul att du börjat rensa. Visst känns det skönt när man börjat?

Kram