fredag 10 februari 2012

Jobbnatt

Har jobbat natt med ett bra och roligt gäng. Tonen mellan oss är skämtsamt rå och vi skrattar mycket. Det är en helt annan stämning att jobba på natten mot att jobba på dagen. Nattgänget blir mer sammansvetsat på något sätt. Har svårt att tänka mig att gå tillbaka till att jobba dag, mycket beroende just på stämningen och sammanhållningen på natten. Det behöver absolut inte vara ett lugnare tempo på natten, snarare tvärtom ibland eftersom vi är lite mindre antal personer då. Tänk, ett tag var jag jättenegativ till att jobba natt, men så upptäckte jag att det verkligen passade mig. Så länge som jag sover bra så fungerar det ju utmärkt!

Dagens yogapass i utmaningen var också ett så kallat morgonpass, men idag passade ju bra att passet kom lite sent för då kunde jag köra det efter att ha sovit efter nattens jobb. Det är så otroligt skönt att träna yoga, det är liksom beroendeframkallande på något sätt, vill bara ha mer och mer.

I helgen är det dags för tårtbak igen, det är min mamma som lagt in en beställning. Roligt!

Inga kommentarer: