fredag 29 juli 2011

Sista semesterdagen

Klockan tolv gick jag fortfarande i nattlinnet, men jag hade hunnit med att koka blåbärssylt, göra rabarbermousse, mjölkchokladtryffel och vaniljkräm till M´s tårta samt delat tårtbottnarna och fyllt tårtan! Nu är jag påklädd och lunchen idag blir färdig pizza. M ska sedan på begravning och jag ska fortsätta med födelsedagsbaket. Tårtan ska spacklas och täckas och sedan ska jag baka kakor. Imorgon fyller mannen år och vi får lite gäster och på kvällen ska vi på inflyttningsfest hos ett par vänner.

L tjatar och tjatar om att vi ska åka till badhuset, men idag känns inte som någon bra dag eftersom vi har en del att göra. Hon ger sig inte i första taget och så säger hon: "Vi gör ju ALDRIG något som VI tycker är kul!" Det är ju roligt att höra...

Inga kommentarer: