måndag 11 juli 2011

Oj har jag längtat efter detta?

I sju veckor har jag varit tvungen att vila från löpträningen pga min fot efter att jag trampade snett och stukade den. I sju veckor har jag längtat efter att få springa. Idag har jag sprungit och det var ju så tungt och jobbigt! Har jag längtat efter det här? Det kändes som jag hade ben som vägde flera ton. Visserligen känns det väldigt skönt nu efteråt, men det var 40 minuters självplågeri när jag var ute. Jag har beställt en pulsklocka med GPS, det kanske kan göra löppassen lite roligare? Det är ca åtta veckor kvar till Tjejmilen och målet att springa på 60 min känns inte realistiskt efter dagens pass. Kände, som väl var, inte alls av något ont i foten, så det var ju positivt. Jaja, nu är det bara att köra på så jag i alla fall orkar springa hela tiden under Tjejmilen.

Inga kommentarer: