måndag 11 december 2017

Nystart!

Jag har beslutat att ta upp bloggandet igen. Mest för min egen skull för att det är skönt att skriva av sig och det är ju så roligt att se tillbaka i bloggen. Jag tänker att jag börjar med en sammanfattning av 2017, månad för månad.

2017 var året då jag tog steget och gick från fast anställning till att frilansa, eller ja steget tog jag ju redan när jag sa upp mig i september 2016. Men 2017 var året då jag började jobba som frilansande barnmorska. Tanken var egentligen att jag skulle "downshifta" dvs jobba mindre, leva enklare och konsumera mindre. Om jag lyckades? Njae, inte så bra! Jag jobbar något mindre, men det som är bäst är ju att jag är fri att styra hur mycket jag vill jobba från månad till månad. Sedan behöver jag ju självklart pengar också... Men det är just minskningen av konsumtion som jag inte har lyckats med.

2017 har också varit ett år fullt av roliga konserter och härliga resor. Och det är väl just den konsumtionen som ökat mot tidigare i livet. Jag, som inte har rest speciellt mycket tidigare, har i år åkt utomlands hela tre gånger. Och 2018 kommer jag åka på min längsta (i avstånd räknat) resa någonsin då jag och min dotter kommer åka till Los Angeles.

Inga kommentarer: