lördag 23 februari 2013

Spikmatta FTW

Inatt hade jag svårt att sova, hittade ingen bra sovställning och hade ont i stela axlar. Efter att ha legat och vridit och vänt på mig i två timmar plockade jag fram den kära spikmattan. Jag har inte vågat använda den under graviditeten. Det står nämligen i foldern, som kom med mattan, att användning under graviditet ej kunde rekommenderas då man helt enkelt inte vet hur den påverkar. Troligtvis pga den så kallade försiktighetsprincipen. Har inte heller hittat någon enhetlig information på nätet. Men vad skönt det var och jag somnade så gott på den. Nu är det säkert ingen fara att använda mattan, speciellt inte när jag kommit så här långt. Tidigare har jag ju använt den så gott som dagligen så det var ett riktigt glatt återseende av en gammal vän.

Inga kommentarer: