torsdag 7 februari 2013

Nu håller jag tummarna!

Båda barnen kunde gå till skolan idag, fast H med vissa protester. Han trivs bra hemma, den killen. Själv känns det lite bättre, men nu har det mesta satt sig i bihålorna så jag har huvudvärken "from hell" och Alvedon hjälper inte ett dugg.

M skulle ha åkt till Stockholm idag, men väglaget var så dåligt att han vände. Så han fick följa med mig till barnmorskan på kontroll istället. Och glad blev jag för bebisen har lagt sig med huvudet ner OCH fixerat sig. Nu får den stanna så tycker jag! Allt såg bra ut vid dagens kontroll och jag förvånas över min lilla viktuppgång. Lite drygt 7 kg har jag gått upp hittills. Med sex veckor kvar till beräknad födelse så ska det väl mycket till om jag ska komma upp i den viktökning som jag dragit på mig tidigare graviditeter. När jag väntade L gick jag upp 24 kg och med H gick jag upp 20 kg. 2 kg i veckan ska jag väl tro att jag slipper gå upp, men man vet ju aldrig om man börjar samla på sig vätska eller så.

V37+2 med L till vä och samma vecka med H till hö

Inga kommentarer: