söndag 24 januari 2010

Uppdate

Igår var vi med barnen till Busfabriken så de fick busa av sig lite. Efteråt var de trötta och griniga, men de hade svårt att somna, övertrötta kanske. Just nu är sambon och dottern och ser "Det regnar köttbullar" på bio. Hannes och jag myser med lite popcorn och tittar på "Phineas & Ferb" för så där hundrade gången. Det är ett riktigt roligt barnprogram (även för vuxna tycker jag), men efter 100 gånger kan både jag och barnen alla repliker.

Jag försöker också mig på att sy en klänning till mig själv för första gången. Med vissa justeringar från originalmönstret blir det nog bra. Jag mätte mig själv noga och tittade ut i tabellen vilken storlek jag skulle sy i, men ändå blev det som ett enormt tält. Men som sagt med vissa justeringar kan jag nog få till det.

Jag kan inte förstå hur fort lediga helger går. Imorgon är det dags att gå upp tidigt, usch! Nästa helg jobbar jag fredag och lördag och resten av helgen är jag uppe i Stockholm och hälsar på en vän. Vi ska gå på Depeche Mode. Det ska bli riktigt roligt att komma iväg men det känns även lite jobbigt då jag kommer sova borta 3 nätter. Fast det är väl bara nyttigt att få sakna familjen ibland, för då kanske man uppskattar tiden med dem ännu mer.

Inga kommentarer: