söndag 3 januari 2010

Det nya året...

började inte så bra. Jag vaknade och var förkyld och sedan körde jag av vägen när jag åkte till jobbet på nyårsdagen. Det var snorhalt och det var en massa avåkningar och olyckor på samma sträcka i Nyköping. Jag hade väldig tur för jag for upp på en refug och fastnade i den djupa snön, kunde varken komma framåt eller bakåt. Jag hade också väldans tur för att det kom precis en bärgningsbil som stannade och bärgningsgubben frågade om jag ville ha hjälp och det ville jag självklart. Han drog loss mig och sedan kunde jag köra därifrån med bilen. 1200kr kostade det kalaset! Men som sagt jag hade väldig tur för varken jag eller bilen blev skadad, jag blev bara chockad. Jag tycker inte om den avfarten så jag tar det alltid lugnt där, men kurvan är snäv och bromsarna tog inte innan jag kom in i kurvan så jag fortsatte rakt fram.

Inga kommentarer: