måndag 28 september 2009

Ingen Måns

men lyckat ändå. Vi hade det jättebra i Stockholm. I torsdags åkte vi upp efter att jag hade slutat jobba och den kvällen blev lugn med pizza. På fredagen åkte vi tunnelbana från J till Slussen och där tog vi Djurgårdsfärjan. På Djurgården mötte vi upp med min mamma och så gick vi på Junibacken. Där såg vi Pippiteater och sedan fick Lovisa åka Sagotåget två gånger. Hannes tog vi inte med i Sågotåget eftersom han tycker att det är lite läskigt när det blir mörkt. Lovisa tyckte ju också att det var lite läskigt, speciellt med råttan i Nils Karlsson Pyssling och förstås Katla i Bröderna Lejonhjärta. Efter Junibacken tog vi oss till min mammas lägenhet för att se hur den ser ut. På fredagkvällen åkte jag, J och barnen och bowlade på Heron City. Det tyckte barnen var jätteroligt. På lördagen jobbade jag igen så M och barnen lämnade av mig på jobbet. Mycket trevlig utflykt!

Jag upptäckte, när jag redan hade satt på kaffe, att vi inte har någon mjölk hemma. Jag kan inte dricka kaffe utan mjölk och det närmaste vi hade i mjölkväg var matlagningsgrädde så det fick duga. Inte helt gott!

M berättade att han hade hört att IKEA skulle öppna ute i Hageby, undrar om det stämmer?

Inga kommentarer: