måndag 14 september 2009

Då var det dags för en ny layout

Hösten närmar sig eller rättare sagt är här ordentligt med kalla mornar. Vi kan fortfarande njuta av fina soliga dagar som tur är, men det känns att det har blivit lite kyligare. Jag tyckte att det var dags för en ny layout och det är ju passande med lite regndroppar i bakgrunden.

Vi hade tur med vädret i lördags när vi körde Söderköpingsklassikern. Det var inte jättevarmt utan precis lagom och uppehåll hela tiden. Efteråt var jag träffade jag J och hennes syster. Systern har en sex-veckors bebis, som var så fin så. Jag hade sytt en kjol till henne, men den var lite stor än så länge.

Igår var vi ute i skogen och plockade blåbär, lingon och svamp. Blåbären var lite smaklösa så det känns som om den perioden egentligen har passerat. Det blev i alla fall lite bär. En vän på Facebook tipsade om en paj med lingon och chokladkola så vem vet det kanske blir en sån.

Jag bakade tårtbotten till Hannes tårta igår och det gick bra att dela den i tre delar. Jag brukar vanligtvis köpa färdiga tårtbottnar men ville prova på att göra egen. Får se hur den färdiga tårtan blir.

Lovisa leker skola med Hannes, men han är väl inte helt med på noterna. Jag har varit ledig idag och vi har inte gjort något speciellt, som vanligt. Jag hoppades på att Kolmårdens djurpark skulle var öppen, men det var den inte. Den är bara öppen på helger nu. Jag känner att jag inte har så mycket energi att hitta på en massa på mina lediga dagar, tyvärr. Nästa vecka ska vi till Stockholm, vi åker upp på torsdag då barnen har studiedag och åker hem på lördag för då ska jag jobba. Vi har tänkt att åka tunnelbana, åka Djurgårdsfärja, gå på Junibacken och eventuellt åka till Mulle Meck-parken. Vi får se hur det blir och vilket väder det är.

Inga kommentarer: