söndag 26 april 2009

Då var vi där igen...

Jag är förundrad över hur fort april har passerat (nästan i alla fall). Jag hänger inte riktigt med i svängarna. I helgen har det varit sommarvärme och massor händer i trädgården.

I måndags var vi ju på informationsmöte på skolan där dottern ska gå i förskoleklass. Vi fick klassindelningen och vi blev nöjda. Dottern hamnade i samma klass som sin bästa kompis. Inte utan känns det lite vemodigt och det känns som ett stort steg i livet. Min stora tjej...

Och så var det det här med godislöftet. Har varit hos sambons bror idag och firat hans födelsedag. Och det blev en Dumlekaka... Jag har helt enkelt ingen karaktär, som man säger. Fast jag måste ju faktiskt säga att jag ändå är ganska duktig eftersom jag, här hemma, har kunnat hålla mig borta från skåpet som är fullt med godis och choklad. Det svårt när man är bortbjuden och är ett kakmonster! Jag tog i alla fall ingen tårta, alltid nåt.

Jag har varit ute och övat med MC:n med min arbetskamrat. Det går framåt och nu är det vändningarna som jag måste förbättra mig på om jag ska klara det. Trafikläraren har bokat uppkörning, men jag kände att det blev för snart så han skulle se om han kunde skjuta på den två veckor. Annars skulle jag köra upp 13 maj och det är ju jättesnart. Usch, kommer bli så nervös. Men nu känns det ändå mer positivt och jag tänker inte längre OM jag tar MC-kort utan NÄR!

Inga kommentarer: