onsdag 7 januari 2009

Ute i kylan



Vi har varit ute en kort stund och åkt pulka och gungat lite. Men det blev som sagt bara en kort sväng för att vi frös så dant. Lillkillen blev ilsket röd runt munnen, jag antar att det beror på att han slickade sig runt munnen hela tiden. Vi gick in och tog oss en kopp varm choklad och myste istället. Jag är inte så förtjust i kylan även om det är fint ute med ljuset och snön.

På fredag är det dags för dagis igen för barnen efter nästan 3 veckors jullov. Jag tror de båda längtar lite efter att få komma tillbaka och träffa alla kompisar. Sambon började jobba idag och han tyckte att det var skönt att åter komma in i den vanliga vardagen. För mig har det ju inte varit så stor skillnad eftersom jag har jobbat som vanligt, men det har varit skönt att slippa lämningar på dagis och att sambon varit hemma när jag varit ledig.

Nu börjar kataloger med vårens mode komma och det är alltid så skönt för då vet man att man är på väg mot ljusare tider och man kan titta på badkläder och drömma om en varm sommar...

Inga kommentarer: