söndag 4 januari 2009

Nytt år!

Idag är det riktigt kallt, termometern står på minus 14 grader. Och det är snö ute. Himlen är klar och det är ljust! Får pälsa på sig ordentligt och gå ut senare. Jag har skickat iväg sambon för att handla mat.

Lillkillen är arg när han vaknar och arg när han ska sova och däremellan får han ett antal utbrott. Och så kan han vara så glad. Han vill absolut ha syrrans Tingeling-nattlinne på sig, helst hela dagarna. Ibland verkar det som om han inte ens själv vet vad han vill för inget blir rätt. Och vad de bråkar med varandra, barnen. Det är roligt med trotsålder!

Jag är fruktansvärt trött efter att ha jobbat natt. Jag behöver flera dagar för att återhämta mig så det funkar ju inte att jag jobbar så många nätter. Man tjänar ju inte så mycket på det heller så det är inte värt det. Att må dåligt pga trötthet bara för en natt, näe det är inte värt det. Jag blir irriterad, arg och saknar helt tålamod.

Inga kommentarer: