måndag 19 januari 2009

Snö igen

Jag har haft en ledig helg och tur var det för jag har hostat och hostat. Drygt två veckor har förkylningen varat nu och jag är väldigt trött på den.

Igår var vi på Busfabriken och lekte. Jag var helt slut efter en timme men försökte ta det lite lugnt så vi kunde vara där de tre timmarna som man betalar för. Jag blir bara så irriterad på alla barn som inte tar någon som helst hänsyn när det är mindre barn i närheten. De knuffas, trängs och håller på. OK om man är två, tre år, men många av barnen var ju runt 10 år.

Idag snöar det igen. Jag längtar efter våren och sommaren nu, men jag vet att det bara är januari och att jag får räkna med att det kommer att komma mer snö. Diskussionerna om sommarsemestern har så smått börjat på jobbet och det blir alltid lite tjafs om man får säga så. Två eller tre semesterperioder är den stora frågan... Jag vill i alla fall inte ha semester i augusti/september då jag inte vill att barnen ska gå så mycket på sommardagis för det tycker de inte är så kul. Sedan vill jag ju helst ha mer än vecka tillsammans med sambon (ett år hade vi bara en vecka tillsammans, det var inte så jätteroligt men dottern slapp i alla fall sommardagis).

Inga kommentarer: