tisdag 3 juli 2012

Be thankful for what you´ve got

Mitt yrke innebär mycket glädje, att få vara med om att ett barn föds är en helt otrolig förmån! Men det finns också en baksida och det är att när det istället blir sorg så är sorgen så obeskrivligt svår att bära. När ett barn dör, det finns inte ord... Smärtan och den sorg det innebär för föräldrarna går inte att helt föreställa sig. Jag kommer nog aldrig att vänja mig vid dessa möten. Kanske kommer jag bli bättre på att hantera dessa situationer, men att vänja sig, nej det går nog inte. Så när H sexårstrotsar som värst och L visar upp de där prepubertala fasonerna som hon gör just nu, då ska jag vara tacksam, för det finns faktiskt alternativ som är mycket värre. Att de inte skulle finnas i mitt liv...

Älskar er så!




Inga kommentarer: