torsdag 1 september 2011

Då var det dags igen!

Jag bakar tårtor igen! Riktigt roligt är det nu när jag fått lite distans till tårtbakandet till A och M`s bröllop. Det blir tre tårtor med figurer från Drömmarnas trädgård till en arbetskamrat vars dotter fyller 3. M skämtade med mig om att jag skulle göra Pontipinerna, de små röda och blå figurerna från serien (10st av varje!), men jag valde att göra Upsy Daisy, Makka Pakka och Iggle Piggle. Jag blev ganska nöjd med dem. Idag har jag bara modellerat figurerna och gjort fyllningarna så tårtorna är inte helt klara än. Bild kommer när de är klara. Det är tur att vi har ett extra kylskåp, det går åt när tre tårtor ska förvaras.

Imorgon åker jag till Stockholm och på lördag är det dags för Tjejmilen. Av de sex som ursprungligen skulle springa från mitt jobb, är vi nu bara två stycken kvar. Och den andra tjejen som ska springa, springer jättesnabbt så henne hänger jag inte med. Näe, jag har laddat Iphonen så jag får sällskap av bland annat Adele, Hoffmaestro och Danny. Det blir nog så bra så...

Inga kommentarer: