torsdag 24 mars 2011

Malta dag 1

Det blev inte jättemånga kort tagna, men några kan jag visa. Vi bodde i Sliema, på ett hotell som hette Plevna.

Denna katt bodde utanför vårt hotell och det kom en dam och matade den varje morgon. Här sitter den och väntar på mat när jag tar kortet. Den har nästan inga öron och en annan katt som både på samma ställe hade ingen svans. Det fanns gott om vilda katter.


Den här bussen åkte vi till Valetta med. Turen kostade 47 cent, ungefär 4-5 kronor. Det fanns alla varianter av bussar men de flesta var av äldre modell. Det var trånga gator och vänstertrafik och de körde som galningar.

Vi hade soligt väder och när vi satt och väntade på att få titta på "Malta experience" så vände vi nosarna mot solen. Den här utsikten hade vi då. Härligt! "Malta experience" var en föreställning om Maltas historia.

På kvällen skulle vi träffa några som min mamma lärt känna vid tidigare besök på Malta. Vi skulle träffas på en restaurang och fick en vägbeskrivning dit. Vi gick och gick och gick, men hittade inte dit så vi vände tillbaka och gick på en annan restaurang. När vi satt där och nästan hade ätit upp ringde de som vi skulle ha träffat. De skulle komma till den restaurangen vi var på. Jag var så trött så jag gick tillbaka till hotellet för att sova och mamma sa att det inte skulle dröja så länge innan hon kom också. Jag duschade och la mig och somnade. När jag vaknade var klockan halv fyra och ingen mamma fanns på hotellrummet. Jaha, var var då mamma? Jag tänkte att hon hade blivit nedslagen eller något sådant och tänkte att jag skulle bli tvungen att kontakta polisen på morgonen och försöka förklara att min mamma saknas. Jag låg och försökte läsa lite bok och vid femtiden kom mamma insmygandes. De hade haft så roligt att hon hade glömt bort tiden. Snacka om ombytta roller när dottern får vänta oroligt på mamman!!!

Inga kommentarer: