torsdag 6 januari 2011

Björn-wannabe?

Då har snart en vecka på det det nya året passerat. Och idag har det snöat och snöat. Kände att det var lite halvtokigt att ge sig ut på vägen idag och det bara för att åka och träna. Men passet var bra. Nu längtar jag verkligen efter våren och solen och värmen! Det är nästan att man önskar att man var en björn så man kunde gå i ide över vintern. Verkar inte helt fel att få äta upp sig till ett rejält fettlager och sedan sova över den kalla och snöiga vintern.

L har en kompis som ska sova över här inatt. De har käkat pannkaka med sylt och glass och nu har de låst in sig på rummet. H vill så gärna också vara med och är jätteledsen för att han inte får det. Fast nu tröstar han sig med att titta på "Bilar" och mysa med sin pappa.

Det känns jättelyxigt för jag är ledig i sex dagar (med idag). Imorgon ska vi eventuellt åka till Finspång och titta på handbollscup. Det är barnens kusin som spelar. På lördag ska L på badkalas och på söndag har jag planerat in träning igen. Har inte avlagt något nyårslöfte men skulle vilja träna 2 gånger i veckan i alla fall. Men som sagt det är inget löfte för jag vet att jag inte kommer kunna hålla det. På tisdag börjar skolan för L igen, hon har nog längtat hela lovet!

Inga kommentarer: