måndag 6 december 2010

Statusuppdatering

L mår bra. Hon började må bra redan på onsdagskvällen och hon var vaken nästan hela natten och pratade och pratade. Hon kommer inte ihåg någonting av kramp, ambulansfärd eller de första två timmarna på sjukhuset, trots att hon var vaken större delen av tiden. Bäst är väl det, men hon har haft många frågor. Om ca en månad ska hon få göra EEG och förhoppningsvis kan vi utesluta epilepsi. Och förhoppningsvis var det här en engångsgrej som aldrig kommer upprepas! Idag är hon i skolan och jag ska strax hämta henne. Någon frågade om jag inte är orolig för att låta henne vara hos kompisar och ute och leka utan att jag är med, men det känner jag inte. Skulle det visa sig att det händer igen utan att hon har feber eller är sjuk i övrigt så jag ändrar mig troligtvis. Men hoppas, hoppas att det aldrig händer igen. Det må vara ofarligt, men det var riktigt otäckt!

H lekte att en av hans leksaksbilar började krampa. Annars pratar han mest om ambulansen och blåljusen och sirenen och så. Lilla gubben!

Den här veckan jobbar jag två nätter, får se hur det går. Jag vill jobba natt för att få förlösa mer, men nu i veckan är jag placerad på BB/gyn. Men är det mycket på förlöset så kan det bli så att man får hoppa in där ändå. Inte helt optimalt om det är mycket på BB/gyn....

Inga kommentarer: