onsdag 1 december 2010

Sjukstuga

L har lite feber så hon är hemma från skolan idag. Jag är ledig idag och jag kan erkänna att jag tycker att det är lite mysigt att bara få vara hemma och rå om henne. Slippa stressa iväg i kylan på morgonen. Hon ligger och tittar på film och jag tvättar och surfar och då och då vill L att jag kommer med något och då kommer jag med det.

L ville ha lite julfika med lussebullle, pepparkaka och julmust nu på förmiddagen. Då upptäckte jag att jag hade köpt en back med cola istället för julmust! Vad besviken jag blev, men barnen var lika glada för det. H sa att det kunde ju vara julcola.

Ikväll är det julfest och jag är inte så jätteladdad eftersom jag har ont i halsen, men det blir nog trevligt. Glitter och glamour är temat men jag kommer nog inte känna mig så värst glittrig och glammig kan jag tro.

Idag fick barnen öppna sina julkalendrar, H har en med Lego och L har en med Hello Kitty. Eftersom L har godislöfte kunde de ju inte få chokladkalendrar i år!

Inga kommentarer: