fredag 24 december 2010

GOD JUL

Jag och L tittar på Trolltyg i tomteskogen (därav den skrämda uppsynen)

Dagen har varit mycket trevlig och jag har ätit mycket god mat. Barnen var så uppspelta och tjatade om tomten och julklappar hela tiden. Barnen blev glada över alla sina klappar. Ett av de första paket som H öppnade innehöll tre par strumpor och han utbrister: "Men så många fötter har jag ju inte!" Gubben!

När jag kom hem kände jag mig jättetrött men jag hade ju lovat min mamma att baka något gott till efterrätt till imorgon så jag fick helt enkelt sätta igång och baka. Det blev en cheesecake med pepparkaksbotten. Hoppas den blev god! Fick en lätt sockerkick efter att ha smakat på fyllningen så jag gjorde marsipantomtar också, vilka ska pryda kakan.



Hoppas att ni haft en bra julafton!

Inga kommentarer: