söndag 11 juli 2010

Ambulansfärd

Härom dagen pratade jag om att det var konstigt att vi aldrig har behövt åka till akuten med H som är så vild. Har varit på akuten tre gånger med L. Två gånger efter fall med sår i pannan som följd och en gång med falsk krupp. Jag borde ju veta att man inte ska säga så för nu hände det. Vi skulle just äta lite kvällsfika och M la i klortabletter i behållaren i poolen. Barnen ville titta i poolen, jag och M satte oss på altan och började äta. M sa till barnen att de inte skulle röra i poolen. Snart hör vi skrik och H som ulkar och har näsblod. Han börjar kräkas, först kommer det slem och sedan kräks han rejält. Jag har ringt 112 och de har skickat ut en ambulans. L berättar att H luktade i klorbehållaren. Jag får prata med Giftinformation och då kommer ambulansen. L är jätteskärrad hon med och gråter. Jag och H åker i ambulansen och M och L åker i egen bil. H är då som vanligt och helt opåverkad som tur är. På sjukhuset får vi komma till Barn och H får stanna över natten för obs. Nu ligger vi här på barnavdelningen och H mår bra men har svårt att somna i den här obekanta miljön. Själv är jag inte alls trött efter allt adrenalin som pumpat runt i systemet. Ja usch det var otäckt!

2 kommentarer:

Idun sa...

Nej usch vad läskigt, hur mår ni nu?
Lilla plutten då.

Stor kram till er!!

Jessica sa...

Det var ju över fort, när ambulansen kom mådde han okej. Och sedan sov han hela natten fast de kom och kollade honom först en gång i timman. Jag fick desto mindre sömn... Men nu mår vi bra allihop.
Kram tebaks!