lördag 6 mars 2010

Jag har fått ett uppdrag!

Jag ska göra en bröllopstårta i sommar. Jag har redan nu olika idéer om hur jag vill göra, men måste ju prata med brudparet också förstås. Det känns som en stor ära men också väldigt ansvarsfullt. Jag vill ju att tårtan ska bli perfekt både till utseende och smak. Jag har lovat mina arbetskamrater att jag ska ta med mig en provtårta till dem. Fast de är ju inte kräsna...

I torsdags var jag på fest hos en arbetskamrat och det var mycket trevligt. Det blev lite diskussioner om sex och bröstförstoring etc (prat om sex är omöjligt att undvika när det är barnmorskor det gäller :)). Vi sjöng Singstar också. Det var trevligt men jag var rejält trött på fredagen...

Ikväll hoppar vi Melodifestivalen, tittar på "Luftslottet som sprängdes", som ju kommit ut på dvd nu, istället.

Inga kommentarer: