onsdag 21 december 2011

Hallonkola och biljetter

Då har jag fixat biljetter till Weeping Willows och det gick inte så smidigt som jag hade tänkt mig. Jag åkte in med H och Siri och tänkte bara hoppa in på Vaxkupan och köpa biljetterna. Men jag körde lite tokigt eftersom det är en massa enkelriktade gator i stan. I alla fall så parkerade jag på Skolgatan, tog med mig hund och barn. Band fast Siri vid en stolpe precis utanför affären och H ville stå med Siri och kolla i fall det kom några spårvagnar. När jag kommer fram till kassan så kan man inte betala med kort. Jaha, ut ur affären, dra med sig H och Siri, som blev helt tokig för det var ju så mycket folk som hon ville hälsa på, upp för Drottningatan för att ta ut kontanter och så tillbaka ner till Vaxkupan och till slut fick jag mina kära biljetter. Puh! Det verkar som jag var typ först att köpa biljetter för jag fick biljett nr 1 och 2.

På eftermiddagen kokade jag hallonkola, som blev god förutom alla dessa små kärnor som fastnar i tänderna.

Inga kommentarer: