tisdag 8 november 2011

Tråktisdag

November är väl värsta tråkmånaden!?! Det är så grått och trist ute och man börjar nästan längta efter att det blir lite snö som kan lysa upp lite. Det blir nog att tända lite värmeljus till kvällen och försöka mysa till det.

H är i värsta trotsåldern just nu. Han är helgo på förmiddagarna när L är i skolan, men direkt när hon kommer hem sätter han igång och bråkar både med henne och med mig. Han skriker och vägrar lyssna på vad man säger.

Usch, imorgon ska jag på asfyxi-utbildning och uschet är för man blir filmad i olika situationer med omhändertagande av dåligt barn. Jag hatar just att man ska bli filmad, annars hade det varit helt okej. Träning på dessa situationer är ju jätteviktigt.

Ja, jag har en riktig tråktisdag och är på dåligt humör och har ett otroligt sug efter något sött och gott. Behöver jag nämna att jag är trött också? Nej, nu får det vara slutklagat!!!

Inga kommentarer: