torsdag 9 juni 2011

I can smile about it now but at the time it was terrible

Sommarlovet närmar sig med stormsteg! Skolavslutning om om en vecka. L frågade häromdagen när vi ska åka till London och jag sa att det är en månad kvar. Då utbrast hon: Men är det inte bäst att jag börjar packa då!? :)

Senast jag var i London var 2004 och då åkte jag med Jessika precis som jag ska nu. Den resan var både hemsk och rolig. Det började redan när vi landat på Stansted och ska ta tåget in till London. Det visar sig att det är något fel på tågtrafiken så vi får gå på en buss istället. Denna buss åker på kurviga småvägar genom små byar, det är varmt och någon röker på bussens toalett. Resan från Stansted in till London tog 3 timmar. När vi pustar ut på tunnelbanetåget och ska åka till hotellet så tittar jag på hotellbokningspappret och ser att hotellet var bokat i april och inte augusti, alltså har vi inget hotellrum! Som tur var hade hotellet lediga rum så vi fick ett i alla fall, men vi fick ju betala igen... Sedan hade vi trevligt med endast några små incidenter som brandlarm mitt i natten osv. Nu är det ju roligt när man tänker tillbaka, men just då var det mindre skoj.

Inga kommentarer: