måndag 8 november 2010

Måndagskaos

Morgonen blev stressig, som vanligt. Extra stressig då L´s skor gick sönder och hon fick ta gympadojor till skolan i 5 minusgrader. Jag lämnade av henne vid skolan och åkte raka vägen till ICA Maxi och köpte vinterstövlar. Sedan åkte jag till skolan och lämnade dem på hennes hylla. Hoppas bara att storleken blev bra. Det är ju alltid bättre att de får vara med och prova eftersom skor kan vara så olika i storlekarna. Men jag hoppas verkligen att de passade henne. Usch det är sånt som gör ont i mammahjärtat när man får stressa iväg med barnen och de dessutom är dåligt klädda! Dragkedjorna på hennes kängor har ju varit dåliga ett tag så det var ingen nyhet att hon behövde nya skor.

Lördagens fest var mycket trevlig, men dagen efter var mindre trevlig. Jag och min arbetskamrat, som jag sov över hos, spydde ikapp. Jag skyller på det läskigt rosa vinet, säkert allergisk mot färgämnet :).

Inga kommentarer: