måndag 22 november 2010

Fler timmar på dygnet?

Ibland önskar jag att jag hade mer tid, fast jag egentligen vet att det är en fråga om att prioritera. Och att jag oftast prioriterar att umgås med familjen framför att lägga tid på alla mina intressen. Jag skulle vilja kunna göra allt utan att det gick ut över familjen! Jag skulle vilja ha tid till att träna, baka, sy, fotografera, framkalla i mörkrummet, brodera, virka, sticka mm. Träning och bakning är de saker som jag tar mig tid till. Att baka är ju något som jag kan göra tillsammans med barnen. Igår bakade jag och L saffransbullar.

Idag har jag faktiskt varit i mitt fina mörkrum och framkallat några kort. Jag satt igår och tittade igenom en kartong med gamla kort, som min mormor gav till mig för ganska längesedan. Till min förtjusning hittade jag gamla negativ i lådan. Dessa negativ var jag ju tvungen att ge mig på att prova att göra kort av. Det är kort på min mormor, morfar och min mamma när hon var liten. Jätteroligt även om kvalitén på negativen inte var på topp så gick det att göra kort. Och det var mängder av negativ så jag har lite att gå igenom! Om jag bara hade tid...

Inga kommentarer: