måndag 21 juni 2010

Första semesterdagen!

Idag har jag storhandlat, varit i Söderköping och ätit glass på Smultronstället. Sedan började jag baka, det blev tårtbottnar och syltgrottor. Syltgrottorna är till L´s fotbollslag och ska säljas på Midsommarafton (fatta att det är redan på fredag!!!).

När det gäller bröllopstårtorna är status:- 2 av 6 bottnar klara
- 24 av 30 sockerrosor klara
- Alla ingredienser utom vispgrädde inhandlade
Jag börjar bli nervös över monteringen, de vill ju ha två våningar. Borde kanske ha provat att
göra det innan dagen D!?! Ja jag vet i alla fall vad jag gör på midsommarafton. M får ta med sig barnen på midsommarfirande och jag får göra tårtorna klara. På midsommardagen måste jag åka till lokalen och lämna tårtorna på förmiddagen för sedan ska vi åka buss till bröllopet. Skulle just va roligt att åka buss med 6 stycken bröllopstårtor!

Nedan visar jag två tårtor som jag gjorde till jobbet.


Inga kommentarer: