tisdag 8 december 2009

Tisdag

Lucianattlinnet är framtaget, men luciakronan har inte kvar ett endaste ljus. Lustigt, var kan de vara? Kan det vara en liten kille som har varit framme?

Idag har jag stekt fisk till barnen och Hannes blev jättesur. Han ville absolut inte ha fisk. Sedan fick jag i alla fall honom till att smaka lite. Jag frågade om det smakade gott och han skakade på huvudet. Sedan tog han sin tallrik och åt upp all fisk och efter det tog han några bitar från Lovisas tallrik också, så han kan inte ha tyckt att det var så äckligt. Han ska väl bara trotsa förstås.

Igår handlade jag tre kilo clementiner och jag har fått gömma undan dem för barnen för att de inte ska äta upp allt på en gång. Hannes blev ganska risig i magen efter att han ätit så mycket förra veckan.

Imorgon har vi teammöte och vi ska prata om kvinnlig könsstympning, just ur förlossningssynpunkt då. Det är otroligt hemskt att det förekommer könsstympning! Det ska bli intressant eftersom man träffar på dessa kvinnor och då är det ju viktigt att veta hur man gör, hur man ska klippa upp och sedan sy efteråt.

Inga kommentarer: