torsdag 17 december 2009

Överraskande ledighet

Nu är vintern här på riktigt! Det är kallt och snön faller med stora flingor.

Idag är jag ledig, men jag trodde att jag skulle jobba i eftermiddag, vilken tur att jag upptäckte det så jag inte åkte ända till Nyköping i ovädret för att bara behöva vända. Kände mig lite dum när jag ringde till jobbet och frågade om jag skulle jobba idag. I kalendern stod det att jag skulle jobba men på schemat stod det ledigt. Tur att det inte var tvärtom så jag trodde att jag var ledig

I morse när jag kom ut till bilen så var det fullt med, ja förutom snö förstås, "alnäsor" över hela parkeringen. Kanske kylan och blåsten har gjort så att alla har fallit ner från träden?

Jag har gjort en otroligt god blåbärskola, som nog kommer försvinna snabbt. Jag har fått i uppdrag att baka matbröd och fixa något gott till kaffet tills vi ska fira jul med min mamma och mormor. Matbrödet har jag fixat, ett valnötsbröd med surdeg. Jag har, förutom blåbärskolan, även gjort passionsfruktsfudge och tänkte göra lingonkola och en ananaspaj. Jag tycker ju att det är så otroligt roligt att baka och så. Har nästan svårt att begränsa mig när jag får en sån här uppgift!

1 kommentar:

Idun sa...

Du ska nog satsa på konditorkurs :)!
Jag träffa Anna på Ikea och vi sa att vi kanske kan träffas för en fika om inte annat.

Kram på dig