måndag 11 mars 2013

En vecka till beräknad

Det börjar ärligt talat bli tradigt att bara gå hemma och vänta på bebis. Jaja, om jag inte ska föda barn så får jag sysselsätta mig bäst jag kan och orkar.

För ett bra tag sedan så fick L glass med kaffesmak på kören. Sedan dess har jag letat efter det då hon tyckte mycket om det och har tjatat om det. Men det närmsta jag kommit är tiramisu-glass, vilket inte alls var så gott. Därför beslutade jag mig för att prova att göra egen kaffeglass. Receptet som jag hittade använde sig av fem äggulor och då jag ogillar att slänga mat, passade jag på att göra maräng av äggvitorna. Och vad smidigt det var att vispa maräng i nya maskinen istället för med elvisp. Angående kaffeglassen så smakade i alla fall smeten god, imorgon får den färdiga glassen provsmakas.

Inga kommentarer: