tisdag 8 januari 2013

Big bump

Tre fjärdedelar av graviditeten har passerat. Magen växer, men jag känner mig inte speciellt tung än så länge. Känner mig bara ganska så stel, speciellt i bäckenet. Jag tränar en hel del yoga hemma, både med dvd och pass på youtube.com. Dessutom försöker jag styrketräna i alla fall en gång i veckan, har anpassat mitt vanliga kettlebellpass så jag kör lite lättare vikter och modifierade övningar. Och jag är noga med att lyssna på kroppen så att det känns bra hela tiden. Hoppas kunna slippa ryggvärk, vilket jag haft tidigare graviditeter. Jag har en svag rygg, som behöver tränas för att må bra oavsett om jag är gravid eller inte. Och med tanke på påfrestningarna på kroppen genom mitt jobb (jobba i konstiga ställningar, köra tunga sängar etc) är det ju jätteviktigt att ha stark rygg.



Inga kommentarer: