söndag 30 december 2012

Slow sunday

Söndagen började väldigt långsamt. Jag kände mig så otroligt trött och slö, så hela förmiddagen tog jag det lugnt. Efter att vi hade ätit mat, tog jag mig i kragen och gick ut på en lite smått halkig långpromenad med Siri. Så bra att ha en hund som är tvungen att gå på promenader för annars skulle jag inte ha kommit ut. Åkte och handlade på Ica Maxi och där var jag inte ensam precis. Många som handlade inför nyårsafton, för min del var huvuduppgiften att köpa popcorn då vi har köpt en popcornmaskin. Hemma gjorde jag en riktigt uppiggande antioxidantrik smoothie innehållande grönkål, rödkål, kiwi, citron, blodapelsin och en liten skvätt vatten. Överraskande god faktiskt! Och nu är jag hur pigg som helst, kommer väl vara vaken halva natten. Imorgon ska jag ju sova inför nattjobb så det gör ju ingenting om jag somnar sent.



Inga kommentarer: