onsdag 2 maj 2012

En underbar dag

Vilken dag och vilket väder! Helt underbart!

H traskade iväg till förskolan med sin lilla ryggsäck packad med matsäck imorse. De skulle åka på utflykt till Linköping och gå på Fenomenmagasinet. L har ju varit i skolan som vanligt. Så jag har haft gott om så kallad egentid. Började dagen med att träna. Sedan fikade jag i solen på tomten och Siri fick vara med, kopplad i spårlinan. Jag åt även lunchen ute. Efter maten tog vi en lång promenad. Jag har verkligen passat på att njuta av vädret idag. Har ignorerat tvätten, disken och städningen som egentligen har pockat på uppmärksamhet. Fast de sysslorna försvinner ju inte precis, men man vet ju aldrig med vädret...

Träningen idag blev 3 km intervall löpning/gång med avslutande styrka. Kändes mycket bättre idag än förra gången. Det är skönt att ha kommit igång med att springa igen, om än att det tog tid. Förra året började jag springa i mitten av mars, startade då med 7 km distans och kunde därefter knappt gå på en vecka. Nu startar jag lite lugnare och senare, men hoppas ändå att jag kan förbättra tiden på Tjejmilen.

Nu ska jag hämta H, ska bli spännande att få höra om hans dag.

1 kommentar:

Idun sa...

Hej!
Tyvärr läste jag din kommentar nu. Typiskt.
Men vi kanske kan ses nu på onsdag istället om du är ledig?
Buddhan blir klar när den blir klar, ingen brådska.
Kram på dig!!!!