tisdag 9 augusti 2011

Var tog motivationen vägen?

Jag har ju varit så motiverad till att träna inför Tjejemilen men nu har jag bestämt mig för att jag ska försöka springa så mycket jag kan och gå en del under loppet. Och igår kände jag att jag har tappat motivationen att träna över huvud taget, kände mig trött och hade ingen som helst lust att göra någonting ansträngande. Jag gick en rask promenad på 4 km och det kändes ju skönt att komma ut i alla fall på någonting. Jag får väl prova att träna andra typer av pass och se om motivationen kan komma tillbaka.

Fast det kan ju bara ha varit en svacka med träningsoviljan eftersom det var full rusch på jobbet i söndags och det blev till att jobba över lite. Dels hade jag ju bytt pass med en arbetskamrat för att jag skulle slippa gå upp tidigt på söndagen och hon ville att jag skulle komma ca en timme tidigare då hon behövde komma hem till sina hundar och dels rasade det in patienter så jag fick jobba en dryg timme längre på kvällen också. Arbetspasset blev alltså lite mer än 2 timmar längre än vad det skulle ha varit. Så det kanske inte var så konstigt att jag kände mig trött och slö igår.

En bild från i lördags. Jag tog inte med mig min systemkamera och bildkvalitén blir ju därefter.

Inga kommentarer: