fredag 29 april 2011

Bröllop och bakning

Idag har jag tittat på det brittiska prinsbröllopet, vackert så man började gråta. Fin klänning, som egentligen var den stora anledningen till att jag tittade. Jag är inte så väldigt intresserad av kungligheter egentligen, utan den stora behållningen var just att se vad de hade på sig.

Sedan har jag gjort glass och maränger, eller makaräng som H säger. L och M (!) bakar muffins, eller mumfins som H säger. :)

Imorgon ska lillkillen börja spela fotboll. Hoppas att han tycker att det är kul. Letade fram L's första fotbollsskor. Det är bra att skorna inte slits ut på en säsong för då kan de ju ärvas av småsyskon. Det blir säkert annat när barnen blir större, då kan jag tänka mig att de sliter mer på skorna.

Oj nu luktar det bränt, bäst att gå ut och se vad som händer i köket!

Inga kommentarer: