torsdag 8 april 2010

Tårtor igen!



Jag har gjort tårtor igen. Den här gången bakade jag åt en arbetskamrat som har gift sig. Hon ville bjuda på tårtorna på jobbet. Hon hade vita rosor, lila tulpaner och murgröna i sin brudbukett och jag försökte fånga det i dekorationerna. Ville variera mig och prova olika varianter så det blev olika fyllningar och olika dekorationer. Den hjärtformade tårtan är fylld med jordgubbsmousse och dumlefluff. Den vita runda tårtan är fylld med passionsfruktskräm och vaniljkräm och grädde. Den lila tårtan är fylld med hallonmousse och vitchoklad, vilket ju är den jag har tänkt att göra till bröllopet i sommar. Samtliga tårtor är täckta och dekorerade med sugarpaste. Åh, vad roligt det är att göra tårtor. Tur i oturen att jag inte tycker att det är så gott för annars kanske jag skulle baka hela tiden och bli jättetjock.

1 kommentar:

Idun sa...

Gud vad duktig du är!!! De är ju jätte-fina!!